Iga Węglińska, Projekt koncepcyjny obuwia damskiego

Założeniem projektu jest dekonstrukcja, nie tylko formy buta, ale sposobu myślenia o bucie. Projektantka przedstawia obuwie jako rzeźbę mogącą pełnić funkcję użytkową. Inspiracją do projektów była japońska estetyka poszukiwania piękna w niedoskonałości – wabi-sabi.

Projekty łączą świat designu ze światem ubioru, rzemiosło ze sztuką, tradycję z nowoczesnością – poprzez formę butów, jak i połączenie tradycyjnych metod szewskich z nowymi technologiami, tj. skan 3D, druk 3D, frezowanie CNC. Efektem współpracy z chemikiem jest obuwie odlane z opracowanego na tę potrzebę tworzywa.

Projekty obuwia, choć wydają się przeczyć grawitacji, są całkowicie funkcjonalne. Autorka wierzy, że projektanci mają możliwość uwrażliwiania ludzi na nową estetykę i nowe formy. Poprzez projekty stara się korzystać z tego przywileju.

Iga Węglińska ­­(ur. 1986)
Absolwentka Wydziału Form Przemysłowych ASP w Krakowie i projektowania ubioru w SAPU w Krakowie. Zajmuje się projektowaniem ubioru i designem.